Čtvrtek 12. prosince 2019, svátek má Simona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 12. prosince 2019 Simona
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J79a58n 17Š77v68a74d97l28e37n22k32a 9834169190

Víte, jak se dá poznat, že vulkanity jsou mladší? Horniny, jimiž pronikaly, jsou kontaktně nataveny. Toto bylo pozorováno v Českém středohoří a ještě lépe je to vidět třeba v Ralské pahorkatině, kde vulkanity prorazily vrstvu pískovců. Kontaktním natavením se pískovce zpevnily, takže můžeme pozorovat věnce pískovcových skal okolo vulkanických vrcholů (měkčí pískovce mezi nimi odnesla eroze). Dobře je to vyvinuto třeba na Ralsku či na Vlhošti. Proto je možné říci, že třetihorní vulkanity jsou mladší než usazeniny, které je obklopují. Období starších třetihor bylo ostatně v České kotlině velice zajímavé - podél několika zlomů se vytvořila pásma sopek, sahající od západních Čech až po oblast sudetských pohoří - viz vulkanické jevy na Chebsku a Karlovarsku, Doupovské hory, České středohoří, Ralská pahorkatina, Lužické hory a ojedinělé vulkanity v Sudetském pohoří (Kozákov a Tábor v Ještědsko-kozákovském hřbetu, Kumburk v Krkonošském podhůří, aj.) a České křídové tabuli (Říp, Kunětická hora, Košumberk, Házmburk), apod.

+4/0
doporučit
3.11.2019 12:47
Foto

J12u37l48i82u59s 64M98a84k58s71a 7277775529499

Zní to logicky a z fyzikálního pohledu to nemá chybu. Pokud se tyto nataveniny našly, pak praxe potvrdila teorii.

0/0
doporučit
3.11.2019 13:20

L82u17k58a45s 37F16i60k37r 8661890266421

Samozrejme, ze se nasly. Jen osvetiteli Mestanovi se to nehodi do jeho nabozenstvi.

0/0
doporučit
3.11.2019 15:37

L18u58k11a13s 26F67i85k48r 8371670376281

Dohledejte si info o kontaktni metamorfoze.

0/0
doporučit
3.11.2019 16:42
Foto

J22a37n 37M93e98s45t59a89n 2329578456297

Máte na mysli porcelanit? Ten vzniká hořením uhelných slojí. Případně co máte na mysli?

0/0
doporučit
4.11.2019 8:59

J62a86n 55Š10v58a73d70l58e66n26k55a 9494839540

Víte o nějakých uhelných slojích např. v oblasti Hornojílovského potoka? Krom toho mám na mysli i další jevy, které jsem ve svém horním příspěvku nezmínil: například stopy erupcí na vrstvách křídových usazenin, svědčící o tom, že ty usazeniny tam byly dříve, než došlo k sopečným erupcím. Nejvtipnější je, jak popíráte sám sebe. Zrovna vývoj Českého středohoří by vám pěkně hrál do karet: nejdřív mořské usazeniny z doby, kdy byla Země menší a celá pokrytá oceánem, potom její růst a proražení usazenin vulkanickou činností. Vždyť se přesně tohle předpokládá: vyklenutí oblasti Českého masivu (a proto ústup křídového moře), jeho popraskání a vývoj vulkánů podél zlomových pásem. Akorát, že geologové v tom vidí vliv deskové tektoniky (srážka s Africkou deskou). Vy v tom klidně můžete vidět vliv rozpínání planety. Ale kdepak vy, nedáte si pokoj a zpochybňujete už i dobře prokázané jevy... Ach ta snaha o originálnost za každou cenu...

+1/0
doporučit
4.11.2019 9:32

J54a59n 91Š14v21a24d78l40e32n10k77a 9654389300

https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDrovna_(%C4%8Cesk%C3%A9_st%C5%99edoho%C5%99%C3%AD)

0/0
doporučit
4.11.2019 9:41
Foto

J39a35n 20M59e23s80t50a39n 2219848896637

Článek k EE theory úplně nemíří, týká se obecně toho, že pohledem do geologické mapy máte min. dvě možnosti, jak k vysvětlení vztahů vulkanit/sediment přistoupit. Nevím, co by mě mělo přesvědčit o tom, že vulkanit je výrazně mladší. Porcelanity to určitě nebudou, protože uhelných horizontů je v oblasti historicky mnoho. Podobně nevidím důvod si myslet, proč by měly být např. lochkovské vápence stovky milionů let staré. Zdá se, že se vychází jen z tohoto: https://www.youtube.com/watch?v=g_iEWvtKcuQ, což je geologie ploché Země, tj. 'plochá Země v nestatickém podání'. Země ale určitě plochá není...

0/0
doporučit
4.11.2019 11:06

J96a78n 61Š95v81a87d20l53e89n10k96a 9274459300

Samozřejmě vás nemusí přesvědčit nic, je to vaše věc. Pokud se však vyskytují porcelanity zrovna na kontaktu usazeniny s vulkanitem, pro mě je to kontaktní metamorfóza, dokazující, že to magma proniklo skrz křídové usazeniny. Vy si klidně věřte tomu, že ten porcelanit vzniknul proto, že tam o několik kilometrů dále hořela uhelná sloj. Není to ovšem příliš logické.

+1/0
doporučit
4.11.2019 11:18
Foto

J50a32n 64M55e32s91t44a49n 2289408166957

Nikoliv o pár kilometrů dál. Pokud víte o zachovaném, např. 30 milionů let starém kontaktu fonolitů a porcelanitů in situ, tak to můžete ukázat. Problém ale je, že ty fonolity spíše tvoří tvrdou bázi, na které došlo k pozdní sedimentaci. A vznik porcelanitů byl podmíněn hořením slojí, kterých je v lokalitě mnoho. Viz. například http://www.ceskestredohori.cz/clanky/uhli-a-ceske-stredohori.htm

0/0
doporučit
4.11.2019 11:28

J35a12n 14Š25v47a17d23l57e27n10k78a 9364289880

Bavíme se o konkrétní lokalitě, nikoli vaší teoretické námitce. Je v daném místě uhelná sloj?

+1/0
doporučit
4.11.2019 11:50

L55u83k40a39s 37F91i23k92r 8401280746641

Vy jste moc historicke geologie a stratigrafie nepobral, ze?

+2/−1
doporučit
2.11.2019 4:30
Foto

J61u96l28i56u59s 30M89a84k61s17a 7497735619899

Prorazit velkou vrstvu horniny? No na to by musela být velká síla. Ale nic není nemožné. Když jsem popisoval slapové jevy, tak jsem uvedl teorii, že na povrchu Země běží vlna, způsobená slapovou sílou. Tuto skutečnost mě potvrdily geometři, kteří si před začátkem každého měření musí nastavit vertikální parametry podle GPS i když měří stále na jednom místě. Téměř pokaždé jsou tyto údaje jiné. Běžně se mění o 30 až 40 cm.

Tato vlna se projevuje nejen v atmosféře, na moři, ale i na pevném povrchu. Zemská kůra je touto vlnou stále namáhána, až se zlomí. Nejdříve se projeví, jako mikroskopické praskliny, které se časem stále zvětšují. Pokud je zlom dostatečně hluboký, vnikne do něj magmatická hornina a dostane se až na povrch.

Tímto mechanismem vznikají malé, ale i velké desky na povrchu Země.

0/−1
doporučit
2.11.2019 9:34

L13u87k12a49s 53F37i37k42r 8461600196881

To myslite vazne?

0/0
doporučit
2.11.2019 15:41
Foto

J12u23l81i42u71s 85M50a81k54s26a 7397705499579

Co myslíte, že si dělám legraci? Rozhodně moje teorie je logičtější, než že stoupavé proudy rozlomí zemskou krustu a tlačí desky od sebe, jak jsem si přečetl ty bludy na Wiki. A to nemusí být člověk studovaný geolog.;-D Protože nejnovější výzkum prokázal, že pod zemskou krustou je magmatická hornina polotekutá a čím hlouběji, tím se stává pevnější.

Tekutost se projeví o okamžiku, kdy zmizí tlak.

0/−1
doporučit
2.11.2019 22:31

L46u42k36a47s 44F65i76k47r 8871350896891

Kolik semestru strukturni geologie jste absolvoval, ze tu tak hazite ruzne teorie ... studium Wiki se nepocita.

0/−1
doporučit
3.11.2019 0:45
Foto

J74u46l37i29u60s 66M47a70k27s75a 7137295459639

Ani jeden, protože geologie není můj obor. Samozřejmě se nemohu plést do složení hornin, takový exot nejsem, ale protože fyzika je základ všech přírodních věd, tak mohu mít jiný názor, než geolog, který vymyslel blud, který je mimo jakékoliv logiky a tedy fyziky.

Není to tak dávno, co se studenti učili, že Země je placatá a nebýt jedinců co logicky mysleli, učili by se to dodnes.

Co jste studoval vy?

0/0
doporučit
3.11.2019 10:10

L33u79k44a86s 57F41i10k94r 8901940156971

Co jsem studoval? Geologii.

Fyzika opravdu neni zakladem vsech prirodnich ved ... a ze Zeme neni placata se vi velmi dlouho, neplette sem nabozenske fanatiky.

0/−1
doporučit
3.11.2019 15:36
Foto

J26u52l22i64u34s 55M52a80k20s14a 7547355649719

Tak to se pletete. Fyzika a matematika je základem všech přírodních věd, proto je zařazena do studia na VŠ. To s tou placatostí Země jsem uvedl jako příklad. A že jsou v učení o posuvech tektonických desek bludy, je možno dohledat nejen na Wiki.

Tektonické desky se mohou pohybovat proto, že zemská litosféra má vyšší pevnost a nižší hustotu než spodnější astenosféra. Jejich pohyb je způsobován výstupem teplejšího materiálu v plášti. Rozdíly v hustotě v plášti vedou k plášťové konvekci, která se projevuje v pohybu tektonických desek jako kombinace tahu, sestupného nasávání v subdukčních zónách a variace topografie a hustoty kůry, což vede k rozdílům gravitační síly působící na Zemi. Poměr jednotlivých sil působících na desku je zatím neznámý a je předmětem vědeckých debat. Wikipedie.

Aby jste nemusel hledat chyby, tak vám pomůžu.

1.Protože teplejší materiál může vystupovat, ale pouze pokud má všude stejnou hustotu a to nemá, protože vrstvy jsou uspořádané podle hmotnosti.

2.Tah, proti tlaku je zanedbatelný, proto nějaké nasávání je nesmysl, takže subdukce je blud minulých století, stejně jako placatost Země.

3.Třetí blud vám neprozradím, snad na to příjdete sám.

0/0
doporučit
3.11.2019 16:27

L32u78k39a69s 38F17i12k79r 8421950126111

No jo, vite vse nejlepe - ze to neucite na nejake top svetove universite ...

0/0
doporučit
3.11.2019 16:40
Foto

J76u57l89i78u54s 42M23a62k50s93a 7577625519579

Zase špatně, nevím vše nejlépe a byl jsem mizerný student, protože mě studentská zábava, flámování a jiné ptákoviny nedovolili věnovat se vědě. Potom přišla rodina, emigrace a povinost užívit rodinu v cizí zemi, takže až nyní mám možnost věnovat se vědě.

Jestli spoléháte na to, že jste vystudoval, v oboru a dále nic, tak to je také špatně. Kdybych ustrnul v tom co jsem vystudoval, tak bych tady popisoval vakuové elektronky. A tak směšně mě připadají " vědci", kteří ustrnuli a stále dokola blábolí "vědu", kterou vystudovali a nemají rozhled a jsou sto let za opicemi. Jsou lidé, co vědu dělají a potom lidé, co vědu učí. Obojí je záslužné.

0/0
doporučit
3.11.2019 17:34

J76a63n 52Š28v35a19d32l85e19n30k64a 9314659970

Jojo. Máš pravdu, Julku.

0/0
doporučit
3.11.2019 18:00

L94u45k20a25s 61F33i77k94r 8901400586211

;-D;-D

0/0
doporučit
3.11.2019 18:02

L21u12k30a37s 31F76i27k79r 8401470376231

Sorry, ja vedu vystudoval jak v Cechach tak v zahranici, musim se stale vzdelavat, jelikoz jsem soudni znalec v Kanade a USA - kazde dva roky zkousky. A vedu i externe ucim na trech univerzitach - UofC, BYU a Moun Royal v Calgary.

0/0
doporučit
3.11.2019 18:02
Foto

J70u91l77i90u47s 68M23a33k75s24a 7667155839419

Gratuluji, tak to jste úspěšný muž. To by jste tady mohl předvést více, než pošklebky. Velice by mě zajímalo, jestli souhlasíte se subdukcí a posuvy zemských desek, tak jak to prezentují, vědci?

0/0
doporučit
3.11.2019 20:32

L10u28k78a81s 72F21i69k23r 8961290646801

Ano souhlasim se subdukci a posuvy zemskych desek. Ono je to dokazano ve vrtech.

0/0
doporučit
3.11.2019 23:03
Foto

J98u87l14i84u67s 56M18a95k53s68a 7547865569319

Přesně jak jsem uvedl, že se divím. Ustrnul jste v minulosti, není co dodat. Fosilie vědy.;-D

0/0
doporučit
4.11.2019 13:02

L26u35k45a95s 45F25i52k88r 8751980116571

No hlavne, ze vy tomu rozumite bez elementarniho vzdelani v oboru. Podobne jako kdyz jste psal o vzniku uhli.

0/0
doporučit
4.11.2019 14:18

J74a25n 53Š57v94a57d35l66e68n35k28a 9894569190

Zkuste tohoto trolla ignorovat. Diskuze s ním je zbytečná, protože i kdyby napsal sebevětší blábol, nikdy to nepřipustí. Musí mít vždycky pravdu. Popřípadě doporučuji metodu jeho babičky, kterou používala, když už toho rozumbradu nechtěla poslouchat: máš pravdu, Julku.

+1/0
doporučit
4.11.2019 16:03

L95u86k86a41s 72F91i35k50r 8931430766101

Ja vim - jen se bavim jeho umanutosti.

0/0
doporučit
4.11.2019 17:43

J83a48n 37Š20v22a15d83l19e81n91k52a 9954739950

Chvilku je to zábavné, ale on reaguje jak robot. Pak to začne nudit. Pod svými články ho začnu mazat stejně jako Stratila nebo jako ho maže pan Fikáček (resp. maže jenom jeho trollení, jakžtakž normální příspěvky nechává).

+1/0
doporučit
4.11.2019 19:21

L60u89k62a90s 16F54i49k35r 8291650116441

Zajimalo by me, co ma vubec za vzdelani.

0/0
doporučit
4.11.2019 19:25

J35a18n 32Š34v30a19d79l93e73n85k38a 9584229230

Na vysoké studoval elektrotechniku. To bych mu věřil. Bohužel podlehl kouzlu vlastního ducha a teď je přesvědčen, že rozumí veškeré fyzice a skrze ni i všem ostatním vědám. Že to celé nově promyslel pomocí svého pronikavého intelektu, takže se všichni pletou, zatímco on má pravdu. Je to blud, který lze snadno odhalit krátkou diskuzí, ale nemá cenu mu ho vyvracet. Pro logické myšlení už je dávno ztracen a jeho blud je v posledku neškodný. Nejlépe uděláte, když už s ním diskutovat nebudete.

+1/0
doporučit
4.11.2019 19:31

L15u46k37a14s 44F90i66k76r 8401440876131

Ja se mu taky nepletu do zapojovani zasuvek a I doma si na to pozvu odbornika. ;-D

0/0
doporučit
4.11.2019 19:43

J36a32n 60Š58v29a71d19l77e78n75k86a 9574719430

Jenže vy netrpíte jeho syndromem.

0/0
doporučit
4.11.2019 19:55
Foto

J25u79l32i73u60s 13M78a91k48s12a 7977245319199

Tak jste si pokecali. Podle mě tady pan Švadlenka věrohodně popsal sebe, protože je biolog, stoprocentně to nevím, který se plete do každé diskuse a opravuje každého, kdo se nechá.

Protože nejsem typ, co si nechá vše líbit, tak už vyzkoušel všechny metody, ale bez úspěchu.

Já zásadně neopravuji blogery, kteří píší sebevětší ptákoviny, ale pouze uvedu svůj pohled, i kdyby byl jen k zamyšlení.

Zásadně se nepošklebuji, nebo nenadávám oponentům, protože to dělají jen lidé neinteligentní a je jedno kolik vysokých škol uvádějí, nebo kde přednášejí, nebo co tady zalžou, nezájem.

A moje babička měla ve zvyku ukončit bezduchou, déle trvající debatu " A máš pravdu, pitomče";-D. Tak si to pamatujte.

0/−1
doporučit
4.11.2019 21:10

J76a57n 76Š86v45a27d81l57e42n25k66a 9654489430

Máš pravdu, Julku. Teď už jenom vykoupat a spát. Dobrou.

+1/0
doporučit
4.11.2019 22:43

J43a39n 59Š79v41a10d75l86e54n65k83a 9834339430

Máš pravdu, Julku.

+1/0
doporučit
4.11.2019 16:00

J82a57n 59Š14v50a98d11l31e97n98k21a 9544609670

Máš pravdu, Julku.

+1/0
doporučit
3.11.2019 12:47

L46u17k17a94s 64F44i57k19r 8511280826301

;-D

0/0
doporučit
3.11.2019 16:41

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz